> Edu Silesia > Nabídka kurzů > Kontakt

Odborné semináře

Odborné semináře – tvrdé dovednosti
Odborné semináře – měkké dovednosti
Odborné semináře – rozvoj osobnosti

1.1 Odborné semináře – tvrdé dovednosti

1.1.1 Etiketa a normy v písemném styku – úprava písemností podle normy

Anotace: Kurz sjednocuje vzhled a způsob úpravy dokumentů, tím práci zjednodušuje, dává jí řád a šetří Váš čas. Kurzy jsou vhodné pro asistentky, sekretářky a další zaměstnance, kteří v rámci svého pracovního zařazení vytvářejí textové dokumenty. Hlavním cílem kurzu je úspora času při současném zvyšování prestiže úřadu zavedením normy do praxe.

  • Interpunkční znaménka – pravidla použití
  • Spojovník a pomlčka – rozdíl a jejich použití
  • Zkratky – začátkem slova, koncem slova, iniciálové, zkratky akademických titulů
  • Značky – způsob psaní, vytváření přídavných jmen při použití číslic
  • Peněžní částky, čísla a číslice
  • Úřední dopisy – s předtiskem, bez předtisku, do zahraničí – jejich náležitosti, úprava a formátování
  • Dopisy fyzických osob osobám právnickým
  • Problémové oblasti při vytváření písemností – formátování tabulek, osamocená písmenka na koncích řádků, tabulky a tabulátory, ergonomie

1.1.2 Písemná komunikace v praxi – asertivita a empatie v dopisech

Víte, jak odpovědět našim věčně spokojeným spoluobčanům, abychom je ještě víc nena…štvali? Že ne? A přitom to není vůbec obtížné. Stačí znát jen několik základních asertivních principů a každý z nás může napsat dopis či e-mail, který nejen zaujme příjemce, ale vytvoří u něj pocit pisatelova zájmu a pochopení. Náplní semináře je zprostředkovat účastníkům informace o problematických oblastech českého pravopisu, o vhodné stylizaci a asertivní a empatické písemné komunikaci.

  • Pravidla českého pravopisu a nejdůležitější změny, ke kterým došlo
  • Jazykové příručky, Závaznost pravopisné kodifikace, Stylistika
  • Asertivita a empatie v dopisech, Jazykové styly podle funkce
  • Sloh obchodního dopisu
  • Stylistická a grafická podoba elektronické komunikace
  • Použití vhodné formulace v komunikaci s externími i interními klienty
  • Elektronický podpis

1.2 Odborné semináře – měkké dovednosti

Měkkými dovednostmi jsou obecné dovednosti, které jsou hůře měřitelné a jejichž změna vyžaduje delší dobu. Patří mezi ně schopnost komunikace, empatie, asertivity, týmové spolupráce, kreativity a další kompetence provázané s osobností člověka. Na tyto dovednosti začínají zaměstnavatelé a personalisté klást stále větší důraz. Soft skills je velice dobře možné rozvíjet v rámci teambuildingu nebo jiných forem zážitkového vzdělávání.

1.2.1 Společenská etiketa I.

Seminář je určen všem, kdo se pohybují ve veřejném prostoru, a to v nejrůznějších profesních polohách, zejména je vhodný pro vedoucí pracovníky, komunální politiky, pracovníky jejich týmů, pracovníky informačních středisek a služeb, asistentky přijímající pracovní návštěvy a další zájemce.

  • Pojem etikety
  • Funkce etikety v běžném životě
  • Základní oblasti
  • Teorie společenských předností
  • Pozdravy a zdravení
  • Přemisťování
  • Vizitky
  • Etiketa a telefon

1.2.2 Společenská etiketa II. – Společenské nehody a jejich zvládání

Neobratnost v reakcích na nečekané a nepříjemné situace je OKOLÍM vnímána s mimořádnou citlivostí. Naopak pohotové zvládání společenských nehod je považováno za faktor, který dovede silně zvyšovat společenskou autoritu i obecnou vážnost. Pro jejich zvládání existují nikoli pravidla, ale přístupy… Právě rozboru takových situací a základním přístupům je seminář věnován.

  • Oblíbenost a neoblíbenost
  • Pojem společenské obratnosti
  • Jak zvládat neočekávané situace
  • Vítaný a nevítaný host
  • Cvičení situací "Co teď?"
  • Společenské trapasy
  • Základy stolování
  • Přípitky
  • Test o společenské zběhlosti

1.2.3 Aby z toho nebyl konflikt – 2denní

Dostáváte se často do konfliktních situací nebo se jim naopak vyhýbáte? Nevíte, jak nejlépe a bez vlastních výčitek odmítnout nepřiměřený návrh nebo požadavek kolegy?

  • typy konfliktu 1. až 4. řádu, k čemu nám takové dělení pomůže
  • zvládání konfliktů – diagnostika a postupy zvládání, řešení konkrétních případů
  • manipulace a nedorozumění v našem životě
  • pravidla komunikace potřebná pro zvládnutí konfliktu
  • nácvik zvládání konfliktu a hledání účinných strategií

1.2.4 Kritika a chvála v praxi aneb jak lépe motivovat k práci – 2denní

Hledáme výhody a nevýhody mezilidských vztahů a konstruktivní komunikace v pracovním kolektivu s cílem zvládnout nebezpečí zbytečného stresu. Akcent je kladen na asertivní a motivační chování vedoucích zaměstnanců bez zbytečných stresů a emocí, schopnost okamžité reakce při zvládání námitek s konkrétními návrhy řešení na zvládání krizových situací v rovině emoční a racionální inteligence.

  • Rozvinout komunikační schopnosti v interakci s ostatními zaměstnanci
  • Odhalit vlastní styl jednání
  • Seznámit se s jednotlivými asertivními technikami
  • Procvičit si vhodné formulace při prosazování svých požadavků a přání
  • Posílit adekvátní obranné reakce
  • Naučit se zvládat nástrahy, které vedou ke sporům a neproduktivní komunikaci
  • Pochopit, jak se prosadit při plném respektování svého okolí
  • Předjímat konfliktní situace na pracovišti a procvičit se v jejich efektivním zvládání
  • Natrénovat vhodné strategie prevence a zvládání konfliktu
  • Pochopit nejčastější příčiny těchto nepříjemných situací

1.2.5 Zvládání obtížných situací při spolupráci s klientem

Dostáváte se často do obtížných situací v komunikaci s klientem nebo se jim naopak vyhýbáte? Nevíte, jak nejlépe a bez vlastních výčitek reagovat na krizovou situaci při spolupráci s nestandardní protistranou?

  • dozvíte se, jaké druhy konfliktů existují a jak vznikají
  • poznáte důsledky neřešených konfliktů
  • osvojíte si schopnost rozpoznat typy konfliktu
  • popíšeme si základní faktory, které se na vzniku obtížné situace podílejí
  • naučíte se, jaké jsou vhodné a účinné strategie řešení jednotlivých případů
  • rozpoznáte svůj typický styl řešení obtížné situace (selfmanagement)
  • naučíte se vnímat konflikt jako přirozený vývoj vztahů v týmu a uvidíte, že konflikt může i zdrojem inspirace

1.3 Odborné semináře – rozvoj osobnosti

1.3.1 Mozkový jogging – 2denní

Mozkový jogging je dynamický program mentálního tréninku, který umožňuje rozvíjet poznávací schopnosti, zvyšovat kapacitu paměti, posilovat funkce vnímání, koncentrace, schopnosti postřehu, asociačního i logického myšlení, fantazie a tvořivosti. Účastníci programu si zážitkovou formou osvojí techniky, které jim umožní pamatovat si lépe a více. Zároveň získají návod, jak mohou sami dál o svou paměť pečovat.

  • Mozek a jeho funkce
  • Efektivní využití celého mozku
  • Rozvoj paměťových schopností
  • Smyslová inteligence
  • Využití mozkového joggingu v praxi
  • Nová mysl

info<zavinac>edusilesia.cz